Pattaya - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Alien Nijs - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Alien Nijs - WaarBenJij.nu

Pattaya

Blijf op de hoogte en volg Alien

24 April 2016 | Thailand, Chon Buri

Hoi iedereen!

Dit weekend zijn we voor het eerst naar Pattaya geweest. Een bekende toeristische stad bij ons in de buurt.

Vrijdag in de voormiddag vertrokken we met het busje naar daar. Een kleine 2u later waren we al op onze bestemming. Dat was ons dus vlot gelukt!
Ons hotel was best proper, dus ik kon het helemaal aan! De badkamer was wel een beetje vreemd, de douche hing naast de wc, dus wanneer je stond te douchen, was de rest van je badkamer ook helemaal nat, aangenaam! Haha.
Vrijdag hebben we ons geïnstalleerd, wat gegeten, hebben Lotte en ik even aan het strand gelegen en ben ik voor het eerst in de zee geweest sinds ik in Thailand ben! (Dat is een applausje waard, hahaha) Hier was de zee proper, dus ik kon het aan! Echt heel aangenaam, want tegen dat we aan het strand waren, was ik al helemaal oververhit.
’s Avonds zijn we nog wat rondgewandeld en heeft Anna een tattoo laten zetten. Voor de rest niks speciaals.

Zaterdag zijn we met de boot naar Koh Larn geweest, een eilandje in de buurt. Na een klein kwartiertje hevig schuddend in die boot te hebben gezeten (echt grellige golven) was ik al zo mottig als ne prei. Als kers op de taart, begint de mevrouw twee plaatsen naast mij in de vuilbak te kotsen en ‘smeten’ ze die letterlijk op den hoop reddingsvesten. Dan was er een vrouwtje bij uit haar groep, die begon daar dan een groene smurrie op te smeren, met ne hele straffe geur, da konne kik ni aan! Amai, ik was zo blij toen we met onze voeten terug op het land stonden! Ik zeg, da kan hier maar beter een schoon eiland zijn, want amai! Na 5 minuutjes bekomen, was ik de hele rit al vergeten. Prachtig eilandje! Eindelijk Thailand van in de boekjes gezien en voor de eerste keer apen! Haha
We hebben daar een topdag achter de rug! Ik voor de tweede keer in de zee en ik zeg nog; hier ga ik weer iets voor hebben eh. Mijn woorden waren nog niet koud en ik was al gestoken door een zee-egel. Aangenaam.. NOT! Ik in sneltempo da water uit, want dat deed nu niet bepaald deugd. Val ik daar nogis op ne rots, snee in mijn hand, het kon er allemaal nog bij zenne. Dan nog een klein stekeltje in mijn hiel, dat er niet uit te trekken viel. Topmomentje!
Zo lief als de bevolking hier is, kwamen ze wel direct kijken wat er aan de hand was. Na wat gedoe, had ik dan eindelijk gesnapt dat het allemaal niet erg was (ik wist al niet wat er mij had gestoken, laat staan dat ik wist dat het giftig was of niet). Niks aan de hand dus! Ik heb er ondertussen al niet zoveel last meer van, klein beetje pijn als ik stap, maar niks dat ik niet aan kan, haha.
’s Avonds toen we toen we terug naar Pattaya gingen, zijn we op aanraden van onze docent naar ‘Alcazar’ geweest, waar een ladyboyshow zou plaatsvinden. Wauw, ik dacht dat gaat hier iets vulgair en marginaal zijn, maar daar was niks van waar. Het was een soort van theatershow, die echt wel heel knap in elkaar zat. Ik heb goed kunnen lachen en heel mooie dingen gezien!
Daarna zijn we nog door de hoerenbuurt van de vrouwen én de mannen gelopen. Amai, daar was ik ook helemaal van slag. Dat zijn daar dan geblindeerde ramen van buitenaf, maar ik heb toch vanalles gezien wat ik uit mijn geheugen wil wissen! Hallow!
Daarna zijn we nog iets gaan drinken in een bar, voor de rest niets speciaals gedaan.

Zondag zijn we nog naar het winkelcentrum geweest en dan hebben we het busje terug richting huis genomen.
Super goedkoop weekendje gehad, vervoer, verblijf, eten drinken, VIP tickets bij de ladyboyshow, boottochten naar het eiland,... Het hele weekend heeft me geen 150 euro gekost. Dat is toch niet te doen!

Toen we terugkwamen zagen we al vele voorbereidingen voor morgen. En kwamen we enkele van onze nieuwe vrienden tegen, die waren super enthousiast ons gezien en hier hebben we nog gezellig gebabbeld. Direct weer een warm thuisgevoel!
Alle studenten die afstuderen staan doorheen heel de campus foto’s te nemen met hun familie en hun mooie ‘afstudeerkostuums’. Daar ben ik wel wat jaloers op!
Morgen zijn we uitgenodigd op de ceremonie. Ik vind het wel wat spannend! We gaan dan ook de prinses zien! Duimen maar dat ik niks onnozel doe!!

Dat was het dan!

Xoxo

thAiLIEN (hehe)


Weetjes:
- Het handgebaar dat wij doen als we zeggen; ‘ga weg’ of ‘loop is verder’, dat betekend hier; ‘kom is mee’. Heel verwarrend!
- Zee-egels zijn giftig, maar ongevaarlijk voor de mens. Resten van angels krijg je zelf niet uit je lichaam, deze moet je oplossen met azijn (Ik ben ondertussen expert)
- Wanneer studenten hier afstuderen, komt iemand van het koningshuis de diploma’s uitreiken.
- De studenten die afstuderen, nemen over de gehele campus foto’s in hun kostuums. Fameuze fotoshoots, niet te doen
- Westerse mensen (vooral die van 1,90 meter) zijn hier een toeristische attractie. Overal worden er foto’s van ons genomen. Soms vragen ze het, dikwijls niet.
- Pattaya lijkt op een openluchtbordeel

  • 24 April 2016 - 17:14

    N Luc :

    Sommige mensen zijn voor het geluk geboren blijkbaar. Ik kan morgen naar Londen, mijn vlucht is vanwege de heisa in Brussel verlaat. We werken dus simpelweg wat langer, zien niks van Londen en ik kom dinsdag tegen 23u terug thuis. GVD!
    Maar geniet van je unieke kansen daar!
    Kusje en doe de rest de groeten daar,
    N Luc xxx

  • 26 April 2016 - 19:00

    Tante Stien:

    Verzorg je egelsteek maar goed tot alle vuil eruit is.
    Ik denk dat jij achteraf wel een boek kan schrijven.
    Hahahaha dikke knuffel! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chon Buri

Buitenlandse stage Thailand

***

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2016

Off to Belgium

19 Mei 2016

Laatste week stage...

08 Mei 2016

Kanchanaburi

03 Mei 2016

Topweek!

29 April 2016

Al bijna in de helft seg...
Alien

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5382

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 07 Juni 2016

Buitenlandse stage Thailand

Landen bezocht: