Pré-party! - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Alien Nijs - WaarBenJij.nu Pré-party! - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Alien Nijs - WaarBenJij.nu

Pré-party!

Blijf op de hoogte en volg Alien

05 April 2016 | Thailand, Chon Buri

Hoi iedereen!

Alweer dankjewel voor de lieve reacties! Vandaag een kort blogje (speciaal voor zij die mijn lange verhalen niet meer aankunnen, hihi)

Tijdens ’t weekend niet veel gedaan. Zaterdag heel de dag voor ’t school gewerkt in de fancy bibliotheek (proud of myself) en zondag een namiddagje naar het strand met Lotte. (ultrakort weekendverhaal, graag gedaan hoor!)

Maandag was onze eerste dag in de faculteit (les dachten we), maar niks van waar. We hadden onze eerste dag in de ‘daycare’ (soort van crèche).
We hebben hier een uitleg gekregen en hebben dan een beetje kunnen meedoen bij de kindjes. Vooral kijken, want die kindjes konden dat echt niet aan. Ik was al kei blij dat er eentje naar mij terug wuifde (lees euforisch) en Anna besloot er is eentje aan te raken, geen goei idee, da kind zet daar een sirene open... Howla!
Een van de kinderen was niet echt bang van ons. Die besloot op mij te springen, ik dacht hallow. En daarna te tuffen op Anna en Lotte (Ik was de lucky bastard, geen tuf op mijne kop) De rest was braaf hoor! Haha
Voor de rest niet veel te beleven daar.

In de namiddag werden we uitgenodigd voor de sonkran ceremony. We moesten onze meest fleurige kledij aandoen en er wat goed uitzien. Iedereen was gekleed in kleurige bloemen printjes.
We luisterden dan naar een concertje van traditioneel thaise instrumenten en daarna moest iedereen (ook wij) naar voor om de -ik noem het maar doop- te doen.
We kregen een pot met water met bloemetjes daarin en nog een klein potje en een bloemenkrans rond onze nek. Eerst moesten we een potje water over de budha gieten en dan daarna een twintigtal belangrijke mensen passeren om onze knieën. (waaronder, the dean, vice-president,...)
Dan moesten we bij elke persoon een potje water in de handen gieten. Waarop zij dat water op onze schouder, hoofd, in het gezicht gooide. (Allé gooide, dat ging daar heel vredevol hoor). En terwijl ze dat dan deden gaven ze ons hun ‘beste wensen’. Maar dat was niet zomaar van; ik wens je een fijn nieuwjaar en een gelukkig leven. Nee dat waren echt de mooiste wensen die ik ooit heb gehoord, plus ook echt gemeend. Ik was er echt van gepakt en ik moest toch bijna een traantje laten na zo 20 man gepasseerd te zijn. Mijn knieën waren helemaal verbrand van door te schuiven op die matjes, maar het was echt een van de mooiste ervaringen uit mijn leven!
’s Avonds zijn we nogis goed gaan eten in de vettige tent met groene noedels, dit keer aangedurft om eend te eten. (Hong naast mij aan den draad). Best goed gegeten, maar als ik eerlijk moet zijn vond ik ’t varken lekkerder.

Dinsdagochtend hadden we onze eerste echte les. Een soort van praktijles over psychiatrie.
In het eerste deeltje vertelde de leerkracht vanalles en moesten de studenten hun levensdoel vertellen en dat werd voor ons vertaald. In het tweede deel moesten de studenten een gesprek met psychiatrische patiënten leiden. Dit was allemaal in het Thaïs, de leerkracht vertaalde dan hier en daar wat. Dus dat was eerlijk gezegd een saaie voormiddag.
In de namiddag mochten we eindelijk onze praktijkles hechten gaan doen. Hier hadden we lang op gewacht!
Steven is ziek, dus die heeft deze les jammer genoeg moeten missen. Maar dat ging ons niet tegenhouden er het beste van te maken.
Eerst deed onze leerkracht het voor en gaf ze wat theorie, daarna mochten we ook zelf proberen. Amai! Dat ging moeilijker dan gedacht.. Haha!
Maar ik moet zeggen, na een keer of twee (en als die madam daar niet met haar vingers tussenzat) begon het al wat vlotter te gaan, haha. We worden nog echte pro’s!

Morgen zijn we uitgenodigd op een of andere ceremonie van de Kim (Geen idee wat dat gaat zijn) en ’s avonds ook een feestje. We hebben hoge verwachtingen en zijn er helemaal klaar voor om nogeens goed los te gaan. (Of ze daar hier ook klaar voor zijn, dat weet ik zo niet, hihi)
Donderdag en vrijdag gaan we Thaïse alternatieve geneeskunde volgen, daarna vertrekken we richting Bangkok en maandag reizen we door naar Chiang Mai om Thaïs nieuwjaar te vieren. Ik kijk er alvast naar uit!

Ik hou jullie verder op de hoogte!

Xoxo

Weetjes:
- Als er geen plaats is op de parking, zetten ze gewoon hun auto voor de anderen, met de handrem af. Als de mensen dan uit de parking willen rijden, moeten ze alleen de auto opzij duwen. (onze veel te energieke, maar ook veel te leuke leerkracht deed dat. Ik lag strijk)
- Als je met stokjes eet, moet je je noedels er niet per sé ronddraaien. Je mag ze ook gewoon me die stokjes wat in je mond duwen. (Dat doe ik nu voortaan, bespaard mij 2u tijd. Het is wel iets minder elegant)
- Verpleegkundigen mogen hier hechtingen uitvoeren, vandaar dat we ze vandaag hebben mogen oefenen (op varkensvlees welliswaar)

  • 05 April 2016 - 10:44

    Leen:

    Buiten het feit dat je iets langer bent dan eentje van Thailand, ben je al goed op weg om er eentje van ginder te worden! :-) Leuk om te volgen en te lezen weeral! We kunnen het ons goed voorstellen met al die leuke details! Groetjes, ook van Laura.x

  • 05 April 2016 - 12:13

    Anja :

    @Leen Hahaha :')
    Bedankt dat we je avonturen zo kunnen volgen, heerlijk om te lezen! Veel succes met de hechtingen (is leuk hé!? ^^) en noedels! X

  • 05 April 2016 - 16:27

    N. Luc:

    Tja, wat je een kort verslagje noemt... :-). Maar 't is duidelijk dat je je goed amuseert daar. Houden zo; wij zullen wel werken.
    Groetjes, N. Luc xx

  • 05 April 2016 - 16:36

    Tante Stien:

    Dat feesten zal je wel goed bevallen hahaha.
    Je bent dus in een boedist gedoopt proficiat.

    Dikke knuffel,

    T. Stien

  • 22 April 2016 - 11:46

    Amber:

    Amai hoe leuk dat je hebt mogen hechten! Dat zal idd niet gemakkelijk zijn geweest.
    Wat een druk programma, super!!
    Grappig die rituelen daar, water over hoofden gooien! Lijkt me leuk ;-)

    Dikke kus,
    Amber
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chon Buri

Buitenlandse stage Thailand

***

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2016

Off to Belgium

19 Mei 2016

Laatste week stage...

08 Mei 2016

Kanchanaburi

03 Mei 2016

Topweek!

29 April 2016

Al bijna in de helft seg...
Alien

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 5359

Voorgaande reizen:

22 Maart 2016 - 07 Juni 2016

Buitenlandse stage Thailand

Landen bezocht: